Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014

ΕΝΟΤΗΤΑ 4: ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ - ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΜΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ





ΚΑΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ

 1.
            Εγώ έχω τόσο καλές όσο κακές διατροφικές συνήθειες. Από την μια μεριά έχω καλές που είναι ότι τρώω πολλά φρούτα και σαλάτες, τρώω καλό πρωινό αλλά όχι τόσο καλό βραδινό. Επίσης τρώω όσπρια κάθε εβδομάδα, πολύ συχνά ψάρι και σπάνια κρέας. Από τη άλλη μεριά έχω και κακές που είναι ότι τρώω γλυκά όπως τούρτα και σοκολάτα και κάποιες φορές τρώω μετά της 9:30 οπότε το στομάχι δεν προλαβαίνει να χωνέψει γιατί κοιμάμαι και γίνετεαι κατακράτηση. Γενικά θεωρώ ότι πρέπει να κρατήσω τις καλές μου συνήθειες και τις κακές μου να τις κάνω καλές.
Άγγελος Κ. (Α1)

 2.
    Υπάρχουν και καλές αλλά και κακές διατροφικές συνήθειες. Κάποιες κακές διατροφικές συνήθειες είναι η έλλειψη πρωινού που μπορεί να δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα στην υγεία μας και επιπλέον μία άλλη κακή διατροφική συνήθεια είναι η καθημερινή κατανάλωση γρήγορου φαγητού (γνωστό και ως fast food) που περιέχει πολλά λιπαρά και θερμίδες καθώς και το πλούσιο γεύμα το βράδυ το οποίο και αυτό είναι κακή διατροφική συνήθεια. Παρ΄ όλα αυτά υπάρχουν και καλές διατροφικές συνήθειες όπως η καθημερινή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών καθώς και προϊόντων ολικής άλεσης. Επίσης η συστηματική φυσική άσκηση η οποία συμβάλλει και εκείνη στην καλή υγεία του οργανισμού. Και όλα αυτά είναι μόνο μερικές καλές αλλά και κακές διατροφικές συνήθειες.
Άννα Κ. (Α2)



3.

           Όπως όλα τα παιδιά, έτσι κι εγώ, έχω μερικές καλές, αλλά και μερικές κακές διατροφικές συνήθειες. Κάποιες απ’ τις καλές μου είναι: Καταρχάς τρώω αρκετά συχνά όσπρια. Ακόμα τρώω σε μεγάλες ποσότητες φαγητά πλούσια σε υδατάνθρακες όπως ρύζι, ψωμί, δημητριακά κ.τ.λ. Επιπλέον αποφεύγω τα ανθρακούχα αναψυκτικά. Επίσης δεν πηγαίνω συχνά σε φαστφουντάδικα και απομακρύνομαι απ’ το γρήγορο φαγητό. Τέλος τα βράδια δεν τρώω ποτέ βαριά. Ωστόσο όμως έχω και κακές διατροφικές συνήθειες οι οποίες είναι: Πρώτα απ’ όλα τρώω σπάνια φρούτα και λαχανικά και δεν τρώω καθόλου πρωινό. Ακόμη λατρεύω και απολαμβάνω καθημερινά τα γλυκά. Επιπλέον  αρκετές φορές τρώω γρήγορα και λαίμαργα. Τελειώνοντας αναφέρω ότι προτιμώ πατατάκια αντί για ξηρούς καρπούς. Νομίζω λοιπόν πως οι καλές διατροφικές μου συνήθειες είναι μέτριες όμως απ’ την άλλη πλευρά οι κακές υπερισχύουν. 

Μαριάντζελα Γκ. (Α1) 


4.

      Καθημερινά προβληματιζόμαστε με την διατροφή μας επειδή πρέπει να ακολουθούμε υγιεινό και ισορροπημένο πρόγραμμα. Πρέπει λοιπόν να ασχολούμαστε με ποιά προϊόντα θα οργανώσουμε το σωστό διαιτολόγιο παρά τον ελάχιστο χρόνο που έχουμε  ενώ θα πρέπει επίσης να αποφεύγουμε τα αγαπημένα μας γλυκά. Για παράδειγμα εγώ, δεν προλαβαίνω να παίρνω πρωινό αν και είναι το σημαντικότερο γεύμα. Στο σχολείο είναι πιεσμένος ο χρόνος και δεν υπάρχει δυνατότητα για δεκατιανό, αντί γι΄αυτό ένα μικρό σνακ εκείνη τη στιγμή μου δίνει ενέργεια να συνεχίσω τα μαθήματα μου. Το μεσημέρι ένα γεύμα πλούσιο σε θερμίδες θα με βοηθήσει να συνεχίσω την υπόλοιπη μέρα μου, ενώ κανινικά θα πρέπει να είναι χαμηλό σε λιπαρά. Δεν είναι εύκολο να αποφύγω ένα γλυκάκι για να μου φτιάξει την διάθεση αλλά ξέρω ότι είναι απαγορευτικό. Το βράδυ μετά από μία κουραστική μέρα με ξεκουράζει και με βοηθάει να χαλαρώσω ένα ελαφρύ δείπνο που δεν θα με επιβαρύνει στον ύπνο που τόσο πού έχω ανάγκη. 
Ειρήνη Δ. (Α1)

          Η τηλεόραση έχει κάποια θετικά και κάποια αρνητικά στοιχεία. Τα θετικά της είναι ότι ψυχαγωγεί και ενημερώνει τον άνθρωπο για ό,τι συμβαίνει στον κόσμο. Την ενημέρωση την επιτυγχάνει μέσω των δελτίων ειδήσεων και διαφόρων ενημερωτικών εκπομπών και την ψυχαγωγία του μέσω κάποιων μεταδόσεων μεγάλων γεγονότων (Ολυμπιακοί αγώνες), σειρών και ψυχαγωγικών εκπομπών. H τηλεόραση μπορεί επίσης να βοηθήσει τον ενήλικα και το παιδί να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό  τους και να αποκτήσουν γνώσεις, άγνωστες μέχρι τότε για αυτούς, ενώ αποτελεί το βαρόμετρο στην αυξομείωση του πολιτιστικού και μορφωτικού επιπέδου του λαού. Ακόμα ευαισθητοποιεί και κινητοποιεί χιλιάδες ανθρώπους για καλό σκοπό (π. χ. τηλεμαραθώνιος αγάπης κ.λ.π.). Τα αρνητικά της είναι πως εκπέμπει μια δόση ακτινοβολίας που είναι επικίνδυνη για την υγεία των ματιών του ανθρώπου, δείχνει μερικές σειρές που διαταράσσουν τον ψυχικό κόσμο του λόγω σκηνών βίας κ.ά. που χρησιμοποιούν για να κερδίσουν περισσότερα χρήματα. Επίσης πολλές από τις εκπομπές που προβάλλονται από αυτήν αποτελούν αρνητικά πρότυπα για τα παιδιά και τους νέους που τις παρακολουθούν. Ακόμα μέσω των χιλιάδων διαφημίσεων που προβάλλονται (40.000 σε ένα χρόνο) γίνεται πραγματική "πλύση εγκεφάλου" στους ανθρώπους, αρκεί να πετύχουν στον σκοπό τους, που συνήθως είναι η πώληση κάποιου προϊόντος. 
Δήμητρα Ανδρ. (Α1)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου