Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2015

ΕΝΟΤΗΤΑ 5: ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΟΦΙΑ ΖΑΡ. (ΤΜΗΜΑ: Β1)



ΘΕΜΑ:
 "ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΦΙΛΗ ΜΟΥ..."

Πειραιάς, 4|1|15

Αγαπητή Μαρία,
    
       Στο προηγούμενο γράμμα σου με ρώτησες τι πιστεύω σχετικά με το επάγγελμα και την εργασία. Λοιπόν ορίστε η δικιά μου γνώμη. Πρώτα από όλα, όλοι μας πρέπει να διαλέξουμε ένα επάγγελμα όπου από  αυτό εξαρτάται το μέλλον μας. Είναι μια δύσκολη απόφαση γιατί πρέπει να βρεις κάτι στο οποίο πρέπει να είσαι καλός σ’ αυτό και να το αγαπάς πραγματικά. Αυτό που θα διαλέξεις θα σε κάνει ξεχωριστό και ας είναι μια απλή συνήθεια για τους άλλους. Για εσένα θα είναι τρόπος ζωής.
    
            Η εργασία, μας εξασφαλίζει τα απαραίτητα υλικά αγαθά για να ζήσουμε. Ερχόμαστε σε επαφή με αρκετά άτομα, μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε μαζί τους, να εκτιμάμε τους άλλους και να δημιουργούμε φιλικές σχέσεις μαζί τους. Για να πετύχει κανείς στην εργασία του πρέπει να είναι ηθικός, ειλικρινής, δίκαιος με τους συναδέλφους του και να βοηθάει όσους τον χρειάζονται. Η εργασία καταπολεμά την πλήξη και την μοναξιά αφού έρχεσαι συνέχεια σε επαφή με άλλους ανθρώπους. Με λίγα λόγια η εργασία ολοκληρώνει την προσωπικότητα μας.
      Αντίθετα η ανεργία δημιουργεί πολλά προβλήματα. Οι άνεργοι δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες τους οικονομικά και δυσκολεύονται να ζήσουν. Κυρίως όμως υπάρχουν ψυχολογικά προβλήματα. Νιώθουν αρκετά απογοητευμένοι και αποτυχημένοι  αφού οι άλλοι έχουν δουλειά ενώ αυτοί όχι και δεν μπορούν να συντηρήσουν τις οικογένειές τους. Δεν έχουν κέφι και κλείνονται στον εαυτό τους και νιώθουν άγχος και ανασφάλεια για το μέλλον. Με την οικονομική κρίση που υπάρχει είναι δύσκολο κάποιος να βρει δουλειά με αποτέλεσμα να αυξηθεί η ανεργία. Μεγάλο πρόβλημα σχετικά με αυτό αντιμετωπίζουν οι νέοι οι οποίοι έχουν κάνει μεγάλη προσπάθεια για να πάρουν το πτυχίο τους. Επίσης έχουν χαλάσει πολλά χρήματα οι γονείς τους για να σπουδάσουν τα παιδία τους και αυτά δεν μπορούν να βρουν δουλειά σύμφωνα με αυτό που έχουν σπουδάσει. Πολλές φορές για να ζήσουν αναγκάζονται να βρουν μια δουλειά άσχετη με αυτό που σπούδασαν. Άλλοι νέοι που δεν βρίσκουν δουλειά αναγκάζονται να ζητήσουν χρήματα από τους γονείς τους για να ζήσουν και απογοητεύονται γιατί βλέπουν πως τα όνειρα τους δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν για μια καλή και πετυχημένη ζωή.
      
          Στην ερώτηση που μου είχες κάνει για το επάγγελμα που θα ακολουθήσω θα σου πω την απόφασή  μου. Σε μικρή ηλικία όλοι ρωτάγαμε τους φίλους μας: << Τι θα γίνεις όταν μεγαλώσεις; >> η δική μου απάντηση ήταν : << Θέλω να γίνω ζωγράφος >> . Από πολύ μικρή ηλικία ξεκίνησα να κάνω διάφορα σχέδια όπως όλα τα παιδιά. Όσο μεγάλωνα μου άρεσε να ζωγραφίζω συνεχώς και βελτιωνόμουν ταυτόχρονα. Η μητέρα μου όταν δεν μπορούσα να κάνω κάτι μου έδειχνε τον τρόπο και το μάθαινα. Έπαιρνα διάφορα πράγματα όπως κούκλες και άλλα παιχνίδια και τα ζωγράφιζα. Σε ηλικία 12 χρονών ξεκίνησα να φτιάχνω πορτραίτα. Ήταν φανταστικά! Τώρα μπαίνω στον υπολογιστή, βρίσκω φωτογραφίες, εικόνες ή ζωγραφιές άλλων και τις φτιάχνω όσο πιο όμοιες μπορώ. Μου αρέσει πολύ η ζωγραφική, να ζωγραφίζω συχνά ό,τι μου αρέσει και για αυτό το έχω διαλέξει ως επάγγελμα.
    
          Τα κριτήρια για να κάνεις αυτό το επάγγελμα είναι ότι πρέπει να μπορείς να ζωγραφίζεις. Δεν είναι τόσο εύκολο, πρέπει να έχεις γεννηθεί με το ταλέντο μέσα σου. Δεν είναι μόνο να μπορείς να ζωγραφίζεις ένα έργο, είναι ένας τρόπος να αποτυπώνεις τα συναισθήματα και τις σκέψεις αλλά και την ψυχή σου σε ένα φύλλο χαρτί. Επίσης πρέπει να σε κάνει ευτυχισμένο και να σου αρέσει πραγματικά αλλιώς δεν θα ζωγραφίζεις καλά.
     
 Για να πραγματοποιήσω το όνειρό μου να γίνω ζωγράφος  πρέπει να μπω στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. Για να μπω εκεί χρειάζομαι το απολυτήριο  Λυκείου και αρκετό ταλέντο που πιστεύω πως έχω. Μόλις τελειώσω το Λύκειο πρέπει να πάω σε ένα εργαστήρι σχεδίου να με προετοιμάσει για τις εξετάσεις για την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. Θα μάθω εκεί ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο με κάρβουνο, μολύβι και χρώμα διαφόρων υλικών όπου θα δώσω στις εισαγωγικές εξετάσεις για την Σχολή. Η διάρκεια των εξετάσεων είναι περίπου μια εβδομάδα και θα πρέπει να ζωγραφίσω  σχέδια με μολύβι, κάρβουνο ή μελάνι και χρώμα που μπορεί να είναι πρόσωπα και άλλα αντικείμενα. Από αυτά τα έργα που θα κάνω εκεί θα δώσω τα καλύτερά μου και άλλα που έχω κάνει εκτός των εξετάσεων. Η διάρκεια των σπουδών είναι πέντε χρόνια και υπάρχουν σχολές στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Φλώρινα. Στην Καλών Τεχνών εκτός από ζωγραφική έχει και γλυπτική, χαρακτική, κεραμική κ.α. όμως έχει και αρκετά θεωρητικά μαθήματα όπως ιστορία και φιλοσοφία της τέχνης κ.α.
     Τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσω είναι αρκετά. Το βασικότερο είναι να καταφέρω να μπω στην Ανώτατη Σχολή. Μετά είναι αν καταφέρω να γίνω καλή αλλά και γνωστή ζωγράφος για να μπορέσω να εκθέσω τα έργα μου και να τα πουλήσω. Επίσης πρέπει να έχω πίστη σε αυτό που κάνω, να μην το βάζω ποτέ κάτω κι ας υπάρχουν καλύτεροι από εμένα γιατί έτσι θα αποτυπώσω άλλα συναισθήματα στα έργα μου. Πάντα όταν δυσκολεύεσαι σε κάτι θα ρωτάς<< Μπορώ να τα καταφέρω; >> και θα λες <<ΜΠΟΡΩ!>>. Τέλος αυτό  που με προβληματίζει αρκετά είναι αν θα μπορέσω να πουλήσω τα έργα μου εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.
    
 Πιστεύω όμως πως θα ξεπεράσω όλα τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσω για να πετύχω τον στόχο μου γιατί έχω ανθρώπους που θα με στηρίξουν σε κάθε μου βήμα. Άλλωστε θέλω να είμαι αισιόδοξη για να πετύχω το όνειρό μου και όλα να πάνε καλά στην ζωή μου.
     Αν μπορούσα να βρεθώ με έναν Έλληνα ζωγράφο για να του πάρω συνέντευξη θα ήθελα να ήταν ο Γιάννης Τσαρούχης. Θα ήθελα να του κάνω τις εξής ερωτήσεις:

  1.   Σε ποιές χώρες σπουδάσατε;
  2.   Πότε εκθέσατε τα πρώτα σας έργα;
  3.   Πώς νιώσατε όταν εγκαινιάστηκε το Μουσείο "Γιάννης Τσαρούχης" στο Μαρούσι με συλλογές από δικά σας έργα;
  4.   Ποιά είναι η πηγή έμπνευσης στα έργα σας;
  5.   Ποιά είναι τα αγαπημένα σας έργα;
  6.   Τι σας έκανε να ασχοληθείτε με την σκηνογραφία και με την ενδυμασία;
      Αυτά από εμένα, ελπίζω να σου είναι χρήσιμες οι πληροφορίες που σου έδωσα.

Εσύ με ποιο επάγγελμα θες να ασχοληθείς στο μέλλον; Αν θες δώσε μου και μερικές πληροφορίες σχετικά με αυτό. Στο γράμμα μου σου στέλνω μερικές φωτογραφίες από τα αγαπημένα μου έργα. ☺
                                                                                   
 Με αγάπη η φίλη σου
                                                                                                Σοφία


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου