Α. ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ του σχολικού βιβλίου και συνδέσμους με πλούσιο ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ μπορείτε να δείτε πατώντας ΕΔΩ.
Β. ΤΑ ΔΥΟ ΜΟΝΤΕΛΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:
Στο κείμενο παρουσιάζονται δύο
μοντέλα διδασκαλίας:
α. «σχολείο εργασίας»,
· δεν
είναι απομονωμένο από τη ζωή και την κοινωνία
· δεν περιορίζει
την απόκτηση γνώσεων στους τοίχους του σχολικού περιβάλλοντος,
· ενθαρρύνει
τους μαθητές σε δραστηριότητες που ξεφεύγουν από τα όρια του τυπικού αναλυτικού
προγράμματος
· τους καλλιεργεί δημιουργικά
ενδιαφέροντα, ώστε να εφαρμόζουν στην πράξη τη θεωρητική γνώση.
· οι μαθητές δε
φοβούνται τον δάσκαλο,
· τον
βλέπουν ως συνεργάτη και σύμβουλο και εκδηλώνονται μπροστά του με αυθορμητισμό
και ειλικρίνεια,
· ο δάσκαλος συμπεριφέρεται
στους μαθητές με οικειότητα και κατανόηση,
· δεν παρουσιάζεται ως αυθεντία,
· σέβεται την προσωπικότητα του μαθητή και παράλληλα δημιουργεί ευχάριστη
ατμόσφαιρα, χρησιμοποιώντας τον διάλογο αντί για την αυταρχική επιβολή των
απόψεών του.
β. Το δεύτερο μοντέλο δίνεται
συνοπτικά με τη φράση: Αλλά ήξεραν πολύ καλά από κατάλογο, άγριες ή
φαρμακερές φωνές και τρεμούλες.
· έχει δασκάλους με
συμπεριφορά αντιπαιδαγωγική
· ο δάσκαλος καταπιέζει τους
μαθητές και επιβάλλεται με την απειλή του βαθμού και την άσκηση βίας
(ξυλοδαρμός) προβάλλοντας τον εαυτό του ως αυθεντία.
· οι μαθητές από την πλευρά τους τον τρέμουν από
τον φόβο τους
· τους επιβάλλεται είναι η στείρα απομνημόνευση ξερών και άψυχων γνώσεων
μέσα στο απομονωμένο από τη ζωή και την κοινωνία περιβάλλον του σχολείου.
Γ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥ
Ζωντανός και αξιαγάπητος, ενθουσιώδης και υπεύθυνος επιστήμονας, γνώστης και λάτρης της λαϊκής παράδοσης και του πολιτισμού, φυσιολάτρης και ονειροπόλος, ευρηματικός και καινοτόμος, τολμηρός.
Δ. ΕΠΙΛΕΓΩ ΚΑΙ ΑΚΟΥΩ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΠΟΥ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου